– lubelskie
– lubuskie
– mazowieckie
– opolskie
– podlaskie
– śląskie
– świętokrzyskie
prowadzenie działalności gospodarczej na własny rachunek pod znaną, ogólnopolską marką Wytwórni Ślubów
Zainteresowanie Franczyzą Wytwórni Ślubów przerosło nasze najśmielsze oczekiwania.
Zgłasza się do nas wielu chętnych, natomiast my nie rozszerzamy sieci częściej niż raz na pół roku,
aby dać w tym czasie naszym nowym Franczyzobiorcom maksymalne wsparcie.
Dlatego na ten moment oferta franczyzowa kierowana jest jedynie do osób,
które ukończyły Kurs w Akademii Wytwórni Ślubów
– miały okazję poznać tę pracę i naszą firmę od środka i wiedzą,
czy się z nią identyfikują, czy czują nasz sposób na biznes, na życie i pracę i czy chcą z nami tworzyć Wytwórnię.
Jak zostać Wedding Plannerem?
O pracy Konsultanta Ślubnego marzy wiele kobiet, a także mężczyzn. Gdy byłyśmy małymi Dziewczynkami, to w skrytości serca niemal wszystkie śniłyśmy o księciu z bajki i białej sukni. Wspaniały ślub to pragnienie właściwie każdej Kobiety. Tak zostałyśmy stworzone, że jest w nas potrzeba sprawiania radości innym i uszczęśliwiania ich. A gdy do pełni szczęścia dochodzi też chęć własnego spełnienia zawodowego, wtedy zawód Konsultanta Ślubnego jawi się jako wybór idealny.
Gdy wszedł na ekrany kin film z Jennifer Lopez „Powiedz tak” – na całym świecie w sercach wielu kobiet zrodziło się pragnienie zostania Konsultantkami Ślubnymi, tak zwanymi Wedding Plannerami. Można więc powiedzieć, że film ten był znaczącym krokiem na drodze popularyzacji zawodu Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera – i to w wymiarze światowym.
Zawód Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera opiera się w ogromnej mierze właśnie na zdolnościach organizacyjnych. Jedna Młoda Para na organizację ślubu średnio musi przeznaczyć 200 godzin. Konsultant Ślubny zaś w sezonie ma do obsłużenia 6–12 takich kompleksowych ślubów. Zapewnienie wszystkim swoim Klientom usług na najwyższym poziomie będzie możliwe tylko dzięki dobrej organizacji pracy. W wielu rzeczach można się doszkolić, ale osoby z natury spóźnialskie albo ze skłonnością do niedotrzymywania terminów lub też takie, które robią wszystko na ostatnią chwilę, będą miały ogromną trudność, by odnaleźć się na tym rynku.
Do zadań Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera bardzo często należy stworzenie kompletnego pomysłu na ślub, a już zawsze odpowiedzialny jest on za jego realizację, dlatego głowa pełna nieszablonowych pomysłów i rozwiązań jest bardzo potrzebna. Dla tych, którzy o swojej kreatywności myślą z pewną obawą, mam dobrą wiadomość: tej umiejętności można się nauczyć! Naprawdę!
Wiele wesel ma ograniczony budżet, dlatego – aby się w nim zmieścić –Konsultant Ślubny nieraz musi wykazać się właśnie kreatywnością, gdyż budżet taki trzeba często wielokrotnie reorganizować. Do zadań Konsultanta należy też negocjacja jak najlepszych warunków dla swoich Klientów, dlatego dobrze jest mieć doświadczenie w tym zakresie albo przynajmniej nie bać się proszenia o więcej, niż jest nam oferowane. Tutaj słowem kluczem jest asertywność.
Kolejną ważną umiejętnością Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera jest talent do słuchania, a także wczuwania się w sytuację drugiej osoby, aby jak najlepiej zrozumieć i zaspokoić jej potrzeby. I to nie tylko w stosunku do Młodej Pary, choć ona jest oczywiście najważniejsza, ale także w relacji do Rodziców, Dziadków, a także Gości. Zawód Konsultanta Ślubnego oznacza kontakt z innymi ludźmi, więc Kandydatka lub Kandydat musi taki kontakt lubić i nie może się bać nawiązywania nowych znajomości.
Powinniście również umieć podejmować szybko decyzje. Pracując jako Konsultant Ślubny – Wedding Planner, będziecie prawdopodobnie doświadczać ogromnej satysfakcji i przyjemności, ale jednocześnie może Was to kosztować niemało stresów. Nie wolno jednak pozwolić emocjom się zdominować, dlatego konieczne jest opanowanie w każdej sytuacji, a odporność na stres jest bezwzględnie konieczna. Inaczej Wasz entuzjazm do tej pracy szybko się wypali, a nad satysfakcją będą dominowały nieprzyjemne emocje. I chociaż duma i szczęście po wspaniale zorganizowanym weselu to cudowne uczucia, to pewnie szybko zacznie rodzić się refleksja, czy to aby na pewno Wasza praca marzeń? Także i tu jest jednak pocieszająca nowina: odporność na stres jest do wypracowania, ale wymaga to czasu. Więc jeśli jest to dla Was pewien problem, a wciąż myślicie o pracy w zawodzie Konsultanta Ślubnego, sugeruję kontakt z psychologiem biznesowym.
Godziny spotkań Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera z Klientami często przypadają wieczorami oraz w weekendy (nie wspominając o działaniach w ramach Koordynacji Dnia Ślubu). Nie sposób także uniknąć w tej branży różnego rodzaju „niespodzianek”, gdyż do naszych zadań należy branie ciężaru przygotowań i stresów na swoje barki. Musimy być gotowi na niespodziewane sytuacje i konieczność rozwiązywania bieżących problemów organizacyjnych, gdyż niespodziewane sytuacje i czynnik ludzki stawiają nas czasami przed koniecznością całkowitego przearanżowania pracy i sprawiają, że do domu – zamiast o 16 – trzeba wrócić o 23.
Gdy mamy Dzieci, musimy być pewni, że jesteśmy w stanie zapewnić im opiekę w takich właśnie przypadkach.
W Dniu Ślubu Konsultant Ślubny – Wedding Planner w ramach Kompleksowej Organizacji Ślubu i Wesela pozostaje do dyspozycji Młodej Pary, Podwykonawców oraz Gości właściwie przez całą dobę, co praktycznie oznacza pracę od wczesnych godzin porannych zwykle do 2 w nocy lub nawet do końca wesela. Takie zaangażowanie nazywa się Koordynacją Dnia Ślubu. Zdarza się często, że na koniec wesela, które trwa przykładowo do 5 rano, należy rozliczyć się ze zużytych alkoholi, a także służyć pomocą odjeżdżającym gościom. Taki weselny dzień Konsultanta Ślubnego może trwać nawet od 5 rano jednego dnia do 8 rano kolejnego dnia plus czas na dojazd z i na miejsce. Wiąże się to ze sporym wysiłkiem zarówno emocjonalnym, jak i fizycznym. Posiadanie w swoim profesjonalnym CV takiego doświadczenia jak praca kelnerki czy barmanki pozwoli nam mieć pewność, że poradzimy sobie z takim wyzwaniem.
Mobilność Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera jest nieodzowna. Musi on bowiem zorganizować dojazdy na spotkania, wspólne odwiedziny lokalizacji, często oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów i to nierzadko w miejscach, gdzie nie dojeżdża niemal żadna komunikacja publiczna. W takich przypadkach najlepszą opcją jest posiadanie prawa jazdy i samochodu. W związku z tym, że tych dni w roku, gdy potrzebujemy samochodu, nie ma aż tak dużo, możemy pomyśleć o wynajęciu auta na te dni. Ewentualnie można posiłkować się w tym wymiarze pomocą osoby trzeciej, która będzie nas wszędzie wozić.
Władanie komunikatywnym angielskim – przede wszystkim w mowie – jest koniecznością, bo do tłumaczenia korespondencji mailowej zawsze można kogoś zatrudnić. Jeśli jednak sam kandydat na Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera nie zna angielskiego, nie musi rezygnować z marzeń o tej pracy. Może bowiem podjąć współpracę z osobą, która zna ten język i zapewni go, że będzie towarzyszyła mu na wszystkich spotkaniach z zagranicznymi Klientami oraz oczywiście podczas Koordynacji Dnia Ślubu. Warto jednak być samowystarczalnym, dlatego inwestycja w lekcje języka angielskiego dla siebie z pewnością w niedługim czasie zaprocentuje.
Łatwiej jest obracać się w kręgu, który się zna, dlatego dobrze by było, aby to, co związane ze ślubami, weselami, hotelarstwem, eventami, przyjęciami, dekoracjami czy grafiką wchodziło w krąg zainteresowań Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera, w sytuacji idealnej – jeśli jest lub mogłoby stać się Waszym hobby.
Założenie własnego biznesu zawsze poprzedza namysł, stworzenie planu – a najlepiej business planu. Idealnie, jeśli jesteście w stanie przygotować taki plan, gdyż wtedy łatwiej ocenić, ile trzeba zainwestować i jakich zysków można się spodziewać. Jeśli owocem namysłu będzie założenie własnej firmy – wiedza z zakresu prowadzenia firmy, podstawowych kwestii podatkowych, kadrowych oraz księgowych będzie bardzo pomocna. Podobnie jak umiejętność poruszania się w świecie biznesu, czyli w praktyce wyszukiwanie i wykorzystywanie szans biznesowych oraz przewidywanie zagrożeń.
W pracy Konsultanta Ślubnego – Wedding Plannera wiedza i praktyka w dziedzinach takich jak hotelarstwo, gastronomia czy bezpośrednia obsługa Klienta są nie do przecenienia. Ale nawet jeśli macie już wiedzę czy doświadczenie w tych dziedzinach, konieczne będzie ukończenie specjalistycznego Kursu Konsultanta Ślubnego. Pozwoli on na zapoznanie się z osobami pracującymi w tym zawodzie, zdobycie niezbędnej wiedzy z zakresu organizacji ślubów i wesel, a także da Wam Certyfikat dokumentujący Waszą wiedzę i umiejętności. Jak dokonać wyboru odpowiedniego kursu czy szkolenia? Warto w tym temacie zaufać Polskiemu Stowarzyszeniu Konsultantów Ślubnych, które wśród firm z całej Polski rekomenduje cztery, w tym między innymi Wytwórnię Ślubów.
Jak długo trwa sezon ślubny? Zazwyczaj od końca maja do początku września. Jednak te formalne ramy nie mają zbyt wiele wspólnego z tym, o czym zwykliśmy myśleć jako o pracy sezonowej w przypadku Konsultanta Ślubnego. Jakie są tego powody?
Tradycyjnie na czas przygotowań do ślubu zwykło się przeznaczać pełen rok przed uroczystością. Jednak coraz częściej Młode Pary rozkładają takie przygotowania na 2 lata. Z drugiej strony – zdarzają się też Pary, które pragną i potrzebują, by przygotowania do ślubu nie zabrały im więcej niż 2–3 miesiące.
Z osobistego doświadczenia mogę potwierdzić, że choć mniej więcej 90% wesel przeze mnie organizowanych odbywa się w tak zwanym sezonie, czyli pomiędzy ostatnim weekendem maja a pierwszym weekendem września, to jednak przygotowania do tych ślubów trwają przez cały rok. To właśnie poza sezonem zwykle poznajemy się i spotykamy się z Klientami, podpisujemy umowy i rozpoczynamy cały – zwykle bardzo złożony – proces organizacji ślubu.
Kiedy już umowa z Klientami zostaje podpisana, powstaje tak zwany Harmonogram Przygotowań do Ślubu. Polega on najpierw na zebraniu od Młodych informacji o ich dostępności. Na podstawie tych informacji określamy w którym miesiącu, a nawet w jakim dokładnie dniu będą organizowane poszczególne składowe Dnia Ślubu.
Samodzielna organizacja swojego ślubu wymaga od Młodej Pary zwykle około 200 godzin totalnego zaangażowania. Nie wszystkie Pary mogą sobie na to pozwolić, gdyż są bardzo aktywne i zwyczajnie nie mają czasu na osobiste przygotowania. Niektóre z nich natomiast mieszkają za granicą i wtedy odległości nie pozwalają im na to, aby samemu wszystko znaleźć, zweryfikować albo odwiedzić.
Z przyjemnością służymy im wszystkim pomocą i dzięki temu ilość godzin potrzebnych do zorganizowania ślubu maleje, gdyż rozkłada się na więcej osób. Zawsze jednak nikt inny, jak Młoda Para podejmuje wszystkie ostateczne decyzje i wybory, co oznacza w praktyce, że z przedstawionych – skrojonych na ich miarę – ofert wybiera te najlepsze. Aby zaś nie tworzyć zbytniego obciążenia wszystkimi weselnymi ustaleniami naraz, proces przygotowań staramy się rozłożyć równomiernie na 12 miesięcy.
Praca Konsultanta Ślubnego, choć nie jest pracą sezonową, jednak zmienia swoją specyfikę w zależności od okresu roku.
Praca poza sezonem w przypadku Konsultanta Ślubnego oznacza godziny spędzone przy komputerze, telefonie i na spotkaniach. Wtedy możemy pozwolić sobie na luksus aranżacji takich spotkań w godzinach pracy preferowanych przez większość z nas i Podwykonawców, czyli między 8 a 16. Zwłaszcza hotele, sale weselne oraz drukarnie są zwykle czynne w tych właśnie godzinach. Ale są też takie spotkania z Klientami (choćby wspólne odwiedzanie lokalizacji ślubnych), które mogą odbywać się także – a czasem wyłącznie – wieczorami albo w weekendy. Wszak nie wszyscy dysponujemy wolnym czasem w o tych samych porach.
W sezonie natomiast dla Konsultanta Ślubnego najintensywniejszymi momentami zaangażowań są weekendy. To wtedy najczęściej przypadają magiczne Dni Ślubu i Wesela (chociaż coraz częściej są one organizowane także w piątki). Chociaż to weekend niejako wieńczy dzieło, ale już cały poprzedzający go tydzień Konsultant musi być bardzo dyspozycyjny. Na kilka dni przed ślubem trzeba bowiem wszystko ostatecznie dopiąć, zamówić te usługi, których zamówienie wcześniej nie było możliwe, ustalić ostateczny plan usadzenia gości (w tej dziedzinie zazwyczaj do ostatnich chwil trzeba coś zmieniać). Jeśli wesele jest bardziej skomplikowane pod względem logistycznym, gdyż na przykład Para Młoda wybrała namiot na miejsce przyjęcia, to już na kilka dni przed ślubem musimy skupić się na nadzorze stawiania tegoż namiotu. Podobnie ma się rzecz z innymi, mniej typowymi przedsięwzięciami, jak skomplikowane dekoracje, zorganizowanie przylotów i transferów Młodej Pary oraz Gości. Koordynacja takich działań jest niezbędna, dlatego Konsultant na kilka dni przed ślubem musi trzymać rękę na pulsie.