Agnieszka Kudela
Założycielka i trenerka Akademii Wytwórni Ślubów®
Założycielka i właścicielka sieci franczyzowej Wytwórni Ślubów®
Członek Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych
Spełniona Mama i Żona, blogerka AgnieszkaKudela.pl
Założycielka i trenerka Akademii Wytwórni Ślubów®
Założycielka i właścicielka sieci franczyzowej Wytwórni Ślubów®
Członek Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych
Spełniona Mama i Żona, blogerka AgnieszkaKudela.pl
Karierę zaczynałam jako 18 letnia barmanka marząca o organizacji ślubów i życiu na własnych zasadach. Moi rodzice rozwiedli się po dwa razy każde, a ja od 9 roku życia marzyłam o tym, aby usamodzielnić się i w końcu sama stworzyć bezpieczną, życiową przystań.
Rodzice wybrali mi „bezpieczny” kierunek studiów, więc dopiero gdy nie dostałam się na farmację zadali mi pytanie – a co Ty właściwie chcesz w życiu robić?
Tak trafiłam na Wyższą Szkołę Bankową, gdzie rekrutacja wciąż trwała, a ja wybrałam ekonomiczny kierunek Finansów i Bankowości, bo wiadomo – banki zawsze będą istnieć i to taka pewna praca.
Siłę i wagę szczegółu poznałam we Francji, gdzie na INSEEC Busines School odbyłam część studiów, ale wcale nie w szkole, lecz pracując jako au-pair przy arystokratycznej rodzinie w słynnej XVI dzielnicy Paryża. Jak się tam znalazłam?
Dopiero gdy dostałam się na stypendium do Paryża okazało się, że jego wysokość 350 Euro nie starczy nawet na wynajęcie pokoju w Paryżu (ceny zaczynały się od 500 Euro), nie mówiąc o wyżywieniu czy bilecie na metro. Tak wyciągnęłam kolejny raz najważniejszą lekcję – jest problem, znajdziesz rozwiązanie. Choć szukanie Pracy w Paryżu przez osobę nie mówiącą po francusku (studiowałam bowiem na anglojęzycznej uczelni) wydawać mogłoby się karkołomne, postanowiłam zrobić z tego mój największy atut.
Znalazłam francuski portal dla osób poszukujących opiekunek do dzieci, które mieszkają przy rodzinie – tzw. au-pair i dodałam tam swoją ofertę podkreślając, że świetnie mówię po angielsku i dzięki temu mogę zaoferować dzieciom codzienną naukę języka angielskiego w najbardziej naturalny sposób, w jaki to tylko możliwe – podczas codziennego wspólnego życia.
Mój telefon zadzwonił bardzo szybko, a ja po zakończeniu semestru wyjechałam na 2 tygodniowy okres próbny, świętując swoje 21 urodziny pod wieżą Eiffla.
Na szczęście nauka o pieniądzach zaowocowała tak, że na trzecim roku studiów stworzyłam biznesplan swojego pierwszego ślubnego biznesu, który został jednym z laureatów konkursu Fundacji Miasta Gdańska, dzięki czemu zdobyłam środki na tak wielki projekt.
Tak w wieku 22 lat założyłam swój pierwszy biznes – Portal Ślubny PobieramySię, jeden z trzech najczęściej oglądanych branżowych portali w Polsce w latach 2008-2011, gdzie wyspecjalizowałam się w marketingu branży ślubnej pomagając kilkuset klientom każdego roku.
Z tą wiedzą w 2010 roku ukończyłam Kurs na Wedding Plannera i założyłam Wytwórnię Ślubów.
Choć od lat odnosimy sukces, za mną bardzo trudne początki. Kurs, który ukończyłam nauczył mnie świetnie organizować śluby i wydawało mi się wtedy, że to wystarczy.
W tworzeniu swojej marki pominęłam więc takie „nudy” jak tabelki i finanse, a ceny wyznaczałam bazując na cenach koleżanek z branży, zupełnie nie wiedząc gdzie mnie to zaprowadzi. Nie miałam pojęcia o lejku sprzedażowym ani o tym skąd wziąć Klientów. Nie miałam żadnej strategii działania – przecież spontan to nie strategia. Byłam wszędzie po trochu, zamiast na początku w jednym miejscu całym sercem.
Wtopiłam pieniądze w wystawienie się na Targach Ślubnych, aby pozyskać 1 Klienta na drobną usługę, zamiast zainwestować w reklamę w miejscu, gdzie byli Klienci, którzy mnie potrzebowali.
“Jeśli nie wiesz dokąd idziesz, na pewno tam nie dojdziesz” – nie było więc szansy, abym odniosła sukces dopóki nie zdefiniowałam swojej marki i nie stworzyłam biznesplanu. To piękny i realny cel, jaki mi się z tego wyszedł sprawił, że znalazłam drogę, aby do niego dojść. Podróż, którą odbyła sprawiła, że wypracowałam skuteczną ścieżkę tworzenia i prowadzenia agencji ślubnej i dziś chcę nauczyć Ciebie tego samego.
Wierzę, że biznes oprócz radości, musi zarabiać, a stabilne dochody są podstawą naszego codziennego życia – dopiero wtedy, gdy nie musimy martwić się codziennie o swoją pensję, możemy stworzyć bezpieczną przystań w naszym życiu, a na takim fundamencie łatwiej jest zbudować szczęśliwe życie, solidny związek czy rodzinę.
Dziś tak bardzo doceniam to, że nie dostałam się na studia ani nie miałam pieniędzy na utrzymanie się na studiach, gdyż te wydarzenia zapoczątkowały w mojej głowie zainteresowanie pozytywną psychologią, która w każdej życiowej sytuacji uczy nas dostrzegać pozytywy, które sprawiają, że im więcej ich widzimy, tym więcej ich do siebie przyciągamy.
Tego chcę także dla Ciebie.
Moje ponad 10 letnie doświadczenie przedsiębiorcy działającego na rynku ślubnym w Polsce pozwoliło mi opracować unikalną na polskim rynku Kursów i Szkoleń dla Wedding Plannerów tematykę Kursu, dotyczącą otwierania i prowadzenia własnego biznesu ślubnego.
Jako Absolwentka Politechniki Gdańskiej, Wydziału Zarządzania i Ekonomii, kierunku Small Business Economics and Management, zdobyłam praktyczną wiedzę na temat zarządzania małą firmą w burzliwym środowisku. Ukończyłam także Finanse i Bankowość na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku, dzięki czemu biznesplany i zarządzanie budżetem własnej firmy oraz prowadzonych projektów ślubnych nie stanowi dla mnie żadnego problemu.
Ukończyłam także liczne szkolenia, miedzy innymi z protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w praktyce w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych, którego wykładowcy to praktycy – wieloletni pracownicy Protokołu Dyplomatycznego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, osoby współodpowiedzialne za organizację wizyt i przyjęć dla tak najznamienitszych gości honorowych jak Królowa Elżbieta II, Barack Obama czy Jan Paweł II.
Gdy sama byłam na początku mojej zawodowej drogi, ukończyłam także zawodowy kurs, ale nikt nie pokazał mi, jak wyliczyć cenę usług swojej agencji ślubnej, jak obliczyć własne moce przerobowe ani jak dobrze zaplanować przychody i koszty, jak rozłożyć je w czasie i jakich zysków się spodziewać. Weszłam na rynek bez dobrego biznesplanu, bez którego mogłam poruszać się po nim tylko i dosłownie po omacku.
Tworząc wiele lat temu własną agencję ślubną, popełniłam w temacie prowadzenia biznesu kilka błędów, które udało mi się w porę naprawić, tworząc świetnie prosperującą i jedną z największych agencji ślubnych w Polsce. Bazując na tych właśnie doświadczeniach, przygotowałam dla Was autorską tematykę Kursu “A jaki jest Twój plan na biznes?”, w ramach której kładę ogromny nacisk nie tylko na umiejętności z zakresu organizacji ślubów i wesel, ale także planowania przychodów i kosztów, wyliczania cen i odniesienia ich do rynkowych realiów, a każdy z Was otrzymuje między innymi:
Wszystkie te materiały wspólnie szczegółowo omówimy, zasymulujemy różne sytuacje biznesowe i otrzymamy najróżniejsze wyniki finansowe. Pokażę Ci dokładnie, które są najbardziej prawdopodobne. Będziesz mieć je zawsze pod ręką w wersji elektronicznej, gotowe do własnych symulacji czy nanoszenia zmian wraz ze zmieniającymi się warunkami w Twoim biznesie. Bo dobry plan na biznes to taki, który można łatwo adaptować do różnych okoliczności.
Dodatkowo na Kursie podzielę się z Tobą własnymi trikami, które wykorzystuję do utrzymania płynności finansowej w firmie.
Jestem pewna, że dzięki tym narzędziom z powodzeniem wyliczysz odpowiednią cenę usługi i szybciej osiągniesz nie tylko próg opłacalności, ale także sukces finansowy. Bardzo szczegółowo pokażę Ci, jak określić własne moce przerobowe i ile na tym wszystkim możesz zarobić. Podejmując decyzję o założeniu własnej firmy, nie dokonując jednocześnie analizy potencjalnych zysków i strat, nie znając specyfiki zawodu, ryzykujesz, że po kilku latach ciężkiej pracy będziesz w miejscu,w którym nigdy nie chciałeś być. Natomiast dzięki mojemu autorskiemu programowi Kursu decyzję o własnym biznesie podejmiesz świadomie i odpowiedzialnie.
Pokażę Ci także alternatywne dla własnej agencji ślubnej ścieżki kariery na rynku ślubnym, udzielę kilka cennych rad, jak znaleźć pracę i przekuć zdobyte na Kursie umiejętności w sukces organizacji, do której dołączysz.